25 Şubat 2011 Cuma

Windows da Disk Birlestirme Ve Küçültme(Disk Yönetimi)

Windows un bize vermis oldugu cok güzel bir özellik olan Disk yönetimi sayesinde Harddiskimizi istedigimiz gibi bölümlere ayırabliriz.Windows Disk Yönetimi özelliği sayesinde ,baska hicbir programa ihtiyacımız yok crack,serial veya para ödeyerek satın alma gibi uğrastırıcı işlemlerin sonucunda sahip olunan fakat bize aynı özelligi sunan bir programa sahip olmanında hiç bir anlamı kalmıyor .Gelelim Bu işlemin nasıl yapılacağına ;

windows disk yönetimi aracıyla , iki ayrı bölümlenmiş diski bir disk haline getirebilir veya bir diski bölerek ayrı bir bölüm oluşturabilirsiniz.

Bilgisayar =>Yönet =>  Disk Yönetimi 'ne geliyoruz bundan sonrasını resimden takip edebilirsiniz :

windows disk birleştirme
Harddisk Birleştirme :
Eger İki ayrı birimi birlestirmek istiyorsak birlestirmek istedigimiz birimin üstüne gelerek Sağ Tuşa basarak Birimi Genişlet secenegine tıklıyoruz Sonrasında eklemek istedigimiz Alan miktarını soruyor hepsini eklemek istemezsek kendi belirleyecegimiz GB miktarını yazarak onaylıyoruz ve işlemi sonlandırıyoruz.Eger ki Birlestirmek istediginiz diske tıkladıgınızda Birimi Genişlet  secenegi aktif gözkmüyorsa Birimi Sil secenegine tıklayarak Birimi Siliyoruz tamamen ve otomatikman birlesmis oluyor yani iki disk bir disk sekline dönüsmüs oluyor.
Harddiski Bölme :
Birimi küçültme işlemide Aynı sekılde küçültmek istedigimiz birimin üstüne sağ tus yaparak Birimi küçült Diyoruz ve sonrasında bölmek istedigimiz miktarı secip onaylıyoruz.Ve yeni disk birimimize kavusmus olduk.Sürücü Harfi ata veya Degistir secenegiylede istedigimiz Harfi verebiliriz Harddiskimize.

5 yorum:

  1. Hocam, bunları yapıyım derken bi anda yeni birim(D) klasörüm yok oldu içindeki bütün dosyalar silindi geri almak için ne öneriyorsunuz ?

    YanıtlaSil
  2. bu iki işlemi dogru yaptıgınız zaman bi hata olmaması lazım cünki, denemeden yaptıgım işlemleri buraya yazmıyorum , silinen verileri kurtarmak için easus partition magic programını kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. testdisk programıyla geri getirebilirsin

    YanıtlaSil
  4. Hocam konuya hala güncelse bana bi cevap yazarmısın ben şimdi d diskini böldüm ama yine birleştiremiyorum. sildim bu sefer tanımadı ancak tekrardan kurabiliyorum diski ama birleştiremiyorum dediğin gibi seçenek aktif değil benim için bir mahsuru yok ama yinede sormak istedim cevaplarsan sevinirim

    YanıtlaSil
  5. oncelikle işletim sisteminiz windows 7 mi ? yani yazıdaki şekilde yaparsanız bi sorun olmaması lazım, eğer dediginiz sıkıntı devam ediyorsa Easeus Partition gibi disk birleştirme bölme programlarından faydalanabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

//Luckyorange//