23 Ağustos 2011 Salı

Fireworksta CS 5 Buton Yapımı Ve Rollover Uyguluması



 

Fireworks cs5 ile buton olusturup bunları web sitemizin dizaynı için kullanabiliriz.Bir kac dakikamizi ayırarak bu işlemi yapabiliriz.Şimdi kısaca buton olusturmayı anlatacagım ve bununla birlikte butonun ustune gelince renk degisimini (rollover) anlatacagım.İlk olarak bir fireworks calısma alanı olusturalım.Rectangle tool aracı ile bir alan belirleyelim.Ve ardından text butonunu secerek butonumuza isim verelim.Styles panelinden zevkimize göre bir arka plan olusturabiliriz.

 



symbol >convert to symbol a gelerek resimdeki panelde de goruldugu gibi

 


buton sekmesini sececegiz.tabi burda gözden kacırmamamız gereken detay butonumuzu komple secili hale getirdikten sonra bu işlemi yapmamız.Bu işlemi yaptıktan sonra resimde goruldugu gibi sayfa bölümleniyor.

 




bundan sonra butonumuza iki kere tıklayalım.Çalısma alanımızın sag tarafındaki states panelinin altında up,over,down, over while down gibi seçenekler çıktığını fark etmişsinizdir.
 

UP kısmında bir layermiz var ve  şimdi biz mouse ile üstüne geldigimizde butonumuzun rengini ve görünümünü degistirmek istiyoruz.bunun için Over kısmına aynı butonumuzu kopyalayalım ve yapıstaralım.Ardından Overda butonumuz seçili iken gerekli kişisel düzenlemeleri  yapalım.Ardından da gif olarak export edelim.hepsi bu kadar basit..


9 yorum:

  1. Paylaşım için Teşekkürler. Kafayı Yiyecektim neden up down over filan gelmiyor diye. sonunda çözdüm

    YanıtlaSil
  2. Etkili bir anlatım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. rica ederim bloguma izleyici olarak katılısanız sevinirim

    YanıtlaSil
  4. slm peki resmin üzerine fireworkste nasıl buton yapıyoruz...

    YanıtlaSil
  5. styles panelini kullanmak yerine,resmi atıp aynı işlemleri uygulayın

    YanıtlaSil
  6. ben fireworks de ödevimi hazırladım düğme eklerken yanlış oldu şimdi herşey birbirine karıştı kaydetmeden çıkmayıda denedim ama hiç bişey farketmedi kaldırmayı denedim ama oda olmadı yardım edermisiniz?

    YanıtlaSil
  7. history den geriye alabilirsiniz yaptıgınız yanlısları

    YanıtlaSil
  8. kolay gelsin kardeş. anlatım için sağol. bir sorum olacak. butonumu yaptım hazır ve html şeklinde kaydettim. fakat bu butonu kullanamıyorum vs 2013 web projemde. yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol kardeş,eğer firewoks da sorun yaşadıysa direk resim olarak export et ve css hover kullan,css hover ile rollover aynı mantıktır.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

//Luckyorange//