23 Ağustos 2011 Salı

Fireworks CS5 Hareketli Banner Yapımı


fireworks logo

Bu makalemde web sitelerinize ekleyebilmeniz için Fireworks CS5 de Hareketli banner yapımını resımlı olarak anlatacagım.İlk olarak New document secengınden genisligi 400 yuksekligi 70 px lik bir sayfa açıp olusutalım.Ben arka plan rengını aşagıdaki resimdede gorebileceginiz gibi siyah yaptım.Sizde istediginiz bir arka plan rengi belirleyebilirsiniz .

fireworks hareketli banner yapma



sağ tarafta states paneli var tek sayfamız oldugu için State 1 tek olarak gozukuyor.new duplicate e tıklayarak kactane sayfa eklemek istiyorsak o kadar sayfa ekliyoruz.state lerin yanında state delay var buraya state delay geçiş hızı gıbı dusunebılırsınız 100 e ne kadar yaklasık deger verirseniz o kadar sayfalar arası gecıs hızı  yavaslar.Aynı şekilde 0 yakin ne kadar bir deger verirsek o derece sayfalar arası geçiş hızı hızlanır.Ben ortalama geçiş hızı olarak 50 degeri verdim.

fireworks hareketli banner yapma

son olarak ta optimize kısmındakı ayarları resimdeki gibi yapalım ve artık banner i yapmaya baslayalım.


fireworks hareketli banner yapma





Şimdi Text kısmına tıklayarak banner ımızdaki olusturmak istediğimiz yazıları yazalım..ben 4 tane state olusturmustum.State 1 kısmına  fireworks State 2 kısmına ile State 3 kımısna banner state 4 kısmına yapımı yazdım..ayrıca yazıya sytle kısmından Wood styles efekti verdim.


fireworks hareketli banner yapma 

. Ve save kısmından gif olarak kaydettim.Hepsi bu kadar ve cok basit.Sonuc asagıdaki gibi oldu..

 fireworks hareketli banner yapma

6 yorum:

  1. Merhaba,Emeğine sağlık güzel gidiyorsun devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim,bende basarılar dilerim size.

    YanıtlaSil
  3. var olan resimlerinizi state kısmına yüklerseniz sürekle bırak yöntemiyle,probleminizin çözülmesi gerekir.Ancak yapamazsanız tekrar yardımcı olmaya çalısırım.

    YanıtlaSil
  4. ben denedim bende oldu animated gif olarak kaydetmeyi unutma.muhakkak gözden bişey kaçırıyorsundur.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Bu animasyon ile ilgili bir sorum olucak umarim yardımcı olabilirsiniz.

    Buna benzer animasyonlar da dikkat ederseniz, geçişler sert yani anlık geçiş yapmakta, bunu aslında renklerde yumuşak geçiş animasyonuna ihtiyacım var.
    Anlatmak istediğim, mesela kırmızı renkten, sarı rengine geçerken, kırmızı renk azalırken, sarı rengin çoğalması ve geçişin yumuşak hissedilmesi, normal olarak yapılan bu animasyonlarda bir frame den diğerine geçerken sert yani anlık geçiş yapması, renk olarak özellikle sitelerde bazen kötü görünebiliyor.

    Aslında bunu yapmanın bir yolunu biliyorum. Kırmızı ile sarı arasındaki ince tonların hepsini frame lere sıra ile koymamız durumunda geçiş yumuşak olacaktır. Ama 100 tane frame yapacaksak bu çok ciddi bir zaman kaybı olacaktır. Bunu program kendisi düşünüp yapabilir diye düşünüyorum. Bu konuda bir deneyiminiz varsa yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  6. geçişleri fireworks ile yavaslatabilirsiniz, fakat daha profesyonel işler için flash action script kullanmak gerekir , işin dogrusu flashla hiç ilgilenmediğim için bu konuda herhangi bi yönlendirmed e bulanamacağım malesef.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

//Luckyorange//