9 Ekim 2011 Pazar

İki İşletim Sisteminden Birini Kaldırmak ( Windows 7 , Pardus u Kaldırmak )


windows logoWindows 7 kurulu bilgisayarınıza Pardus u kurduysanız ve artık kullanmak istemiyorsanız temiz bir şekilde,windows işletim sisteminize ve bilgisayarınıza hiç bir zarar vermeden nasıl kaldıralacağını anlatacağım.Forum sitelerinde gördüğüm kadarıyla gerçekten ciddi problem yaşayan arkadaşlar var bu konuda,o yüzden yazmaya karar verdim.Eğer iki işletim sistemi kullanıyorsanız ve iki işletim sisteminden birini kaldırmak istiyorsanız ve kaldırmak istediğiniz işletim sistemi Pardus ise dogru adrestesiniz.Öncelikle Grub u silmelisiniz.İkinci adım olarak diskleri biçimlendireceğiz.Şimdi grub u silerek başlayalım.
  • Windows 7 işletim sistemimizi açalım ve ardından MbrFix.exe  dosyasını bilgisayarınızın C:\ dizinine indirin belgelerim indirilen dosyalarım gıbı yerlere değil direk C:\ nin içine indirin.
  • Ardından arama kutucuğuna "cmd "  yazın ve Sağ tuş yaparak yönetici olarak çalıstırın.
  • "cmd"    komut satırını açtıktan sonra sırasıyla 
c:
cd \
mbrfix /drive 0 fixmbr
    komutları girdikten sonra eminmisiniz Y/N sorusunu soracak bizde Y yazıp enterlayacağız hepsi bu kadar.Bilgisayarımızı yeniden başlattıktan sonra Bilgisayarımıza Sağ Tuş yapıp ardından Yönet diyeceğiz.Ve disk yönetimine gelip Pardus için ayırdığımız sürücülere seçip birimi sil diyecegiz.Son olarak da ;Yeni basit birim olusturarak Ntsf formatına çevirecegiz hepsi bu kadar..Pardus bilgisayarımızdan sorunsuz bi şekilde kalkmış oldu.
    pardus 2011

    17 yorum:

    1. Yeni basit birim olusturarak Ntsf formatına çevirecegiz bu bölümü anlamadım tam olarak nasıl yapıcaz...

      YanıtlaSil
    2. pardus için boldugunuz disk alanlarından bahsediyorum sordugunuz yerde.disk yonetımıne gırersenız basit bi şekilde yaparsınız

      YanıtlaSil
    3. çok iyi anlatmışsın tebrikler

      YanıtlaSil
    4. Dostum sağollasın çok güzel bir anlatımla işim yaptım sağolasın teşekkürler.

      YanıtlaSil
    5. rica ederim , işinize yaramasına sevindim

      YanıtlaSil
    6. çok iyi açıklamışsınız, çok işime yaradı çok teşekkürler.

      YanıtlaSil
    7. çoook teşekkür ediyorum. artık pardustan kurtulmak istiyordum. şu an kurtuldum çok mutluyum. çok teşekkür ediyorum :)

      YanıtlaSil
    8. rica ederim işinize yaramasına sevindim .

      YanıtlaSil
    9. Veli Seğmen7 Nisan 2013 00:31

      Pardus için ayırdığımız sürücüleri seçip sild,m.Ancak yeni birim olusturmadan çıkmış oldum.Bilgisayarı tekrar başlattığımda error22 hatası veriyor ve pc açılmıyor:( ne yapmam lazım.

      YanıtlaSil
    10. bahsettiğin sorunla daha önce hiç karşılaşmadıgım için kesin olarak şunu yap diyemicem , fakat windows cd si ile repair etmeyi dene,

      YanıtlaSil
    11. cok isime yaradı teşekkürler

      YanıtlaSil
    12. Pisi Linux içinde aynısını yapsak işe yararmı?

      YanıtlaSil
    13. Anlatım çok başarılı, işime yaradı. Çok teşekkürler.

      YanıtlaSil
    14. rica ederim, izleyici olarak bloguma katılmanız dileğiyle

      YanıtlaSil

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

    //Luckyorange//