26 Temmuz 2015 Pazar

Monster Tulpar T5 V1.4 İncelemesi


monster_logo

Şubat Ayı başında satın almış olup kullanmaya başladığım Monster Tulpar T5 V1.4 model bilgisayar ile ilgili sizlerle ilk izlenimimi içeren bir inceleme paylaşacağım,daha önceki bilgisayarım olan dell l501x hakkında yapmış olduğum incelemeyi buradan okuyabilirsiniz.

Spesifik özelliklere değinmeden önce malum;
Ülkemizde hala celeron işlemcili,i3 ve i5 işlemcili bilgisayarlar oldukça yüksek fiyatlardan satılmakta.Dolar kuru vs bu fiyatların yüksek olmasın da büyük etken,fakat büyük tekno marketler yeni modeller getirmek yerine ısrarla bu eski işlemcili veya düşük konfigürasyonlara sahip notebookları satışa sunmakta.O yüzden yeni bir bilgisayar satın alırken satış temsilcilerinin söylediklerinden çok internet üzerinden detaylı bir inceleme yapmanızda ve son kullancılarla görüş alışverisinde bulunmanızda fayda var.

Bende bu yazıyı yeni bir bilgisayar satın almak isteyen veya düşünen,araştıran özellikle de monster bilgisayarlarla ilgili tereddütü olan arkadaşlara faydası olması amacıyla hazırladım.


Yeni bir bilgisayar almaya karar vermemle birlikte araştırmaya başladım , Toshiba,lenovo ve Asus markalarını yoğun bi şekilde inceledim,mağazaları gezdim fakat istediğim konfigürasyon da bir notebook bulamadım.

Yani en basitinden içinde dahili olarak 2.5 " inçlik ayrı bir yuvaya sahip bir bilgisayar bulamadım.Yeni bir bilgisayar satın alıp DVD-Rom ' unu cıkarmak cok mantıklı gelmedi,Ayrıca garanti dışı kalıp kalmama meselesine çoğu yer sağlıklı bir cevap veremedi,onun haricinde dahili HDD yi SSD ile değiştirdiğimde de aynı garanti sorunu karşıma cıkacaktı.Değiştirsem dahi ,açıkcası 1 Tb hdd yi bir nevi boşa cıkarmış olacaktım.Çift Hdd Destekleyen bir kaç model de için de ayretten yeni bir ssd almam gerekiyordu,bilgisayarın yanında ayrıca bir ssd almakta doğrusu zaten yüksek fiyatın üstüne ekstra bir masraf demekti.
Bu esnada monster notebookları da incelemeye başladım.Önce abra modellerini inceledim son olarak da tulpar serisinde karar kıldım.Bir kaç kez telefonla ulasıp kafamda ki bütün soruları sordum ve hepsini iyi niyetle cevaplandırdılar.Sadece SSD güncelleştirmesi yapıp TULPAR T5 V1.4 modelini satın aldım.Yaklaşık 2 ayı aşkın süredir sorunsuz ve yüksek performansla kullanıyorum.

Kampanya dahilinde hediye edilen Dying Light isimli oyunu oynarken hiç bir takılma ve ısınma yaşamadım oyunu oynarken hiç bir programı veya servisi kapatmıyorum.(sql server,güvenlik yazılımı,mozilla ve çeşitli servisler vs)

Monster Bilgisayarların en büyük dezavantajı büyük sarj aleti ve ödemede ki vade farkı.


Monster Tulpar T5 V1.4 ' in özelliklerine gelecek olursak ;
Monster Tulpar V 1.4
Chipset Intel® HM87 Express Chipset Chipset detay özellikleri
İşlemci Intel® Core™ i7-4710MQ 4-Cores; 6MB L3; 2.50GHz > 3.50GHz; 47W; 22nm İşlemci detay özellikleri
VGA 3GB GDDR5 nVIDIA® GeForce® GTX970M 192-Bit Ekran Kartı detay özellikleri
Ekran Boyutu 15.6" Full HD 1920x1080 Mat LED Ekran -
Kablosuz Ağ Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 802.11ac, Dual Band 2x2 Wi-Fi + Bluetooth 4.0 -
Hoparlör Sistemi Entegre 2+1 Adet Hoparlör / High Definition (HD) Hoparlör ve Subwoofer -
Ses Özelliği High Definition (HD) Ses, Realtek ALC888S Ses kartı detay özellikleri
Ekran Kartı Değiştirilebilir mi? Evet -
Boyutlar 395 (W) x 267 (D) x 55 (H) mm -
Ekran Boyutu 15.6" Full HD 1920x1080 Mat LED Ekran -
Ağırlık 3.5Kg (ODD ve Pil Dahil) -
Batarya Çıkarılabilir 9 Hücreli Lithium-Ion Pil (87WH) -
USB Portu 1 Adet Usb 2.0 3 Adet Usb 3.0
2.5" HDD Desteği 2 Adet -
mSata Desteği 3 Adet (SATA to mSATA dönüştürücü parça gerektirir)
Bellek (RAM) 16GB (2x8GB) MAX (32 GB)
Monster bilgisayarlar kullanıcı tarafından değiştirilip güncellenebildiğinden genel hatlarıyla sabit olan özelliklerini tabloya ekledim.Monster Tulpar T5 V1.4 daha detaylı özellik bilgisine sahip olmak için monster bilgisayar ' ın resmi sitesini inceleyebilirsiniz.Ayrıca ekran kartı , anakart,ses kartı, işlemci özelliklerinin detaylı bilgilerini de tablo da ki linkleri kullanarak bulabilirsiniz.

laptop_işlemci_sıralaması
notebookcheck.net laptop işlemci sıralaması

Güçlü donanım özelliklerine sahip  Monster Tulpar T5 V1.4 ün sahip olduğu Intel Core i7-4710MQ işlemci notebookcheck benchmark listesinde  37.sırada.Notebook işlemci sıralamasına  erişmek için http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmark-List.2436.0.html sitesini ziyaret edebilirsiniz.

3 GB NVIDIA GeForce GTX 970M 192 bit ekran kartına sahip Monster ' ın oyun konusunda performansı oldukça başarılı,Mayıs ayı gibi Mortal Kombat X oyununu da en yüksek ayarlarda oynadım ve bir takılma sorunuyla karşılaşmadım. NVIDIA GeForce GTX 970M ekran kartı sıralamasında 16.sırada olduğunu belirtmek istiyorum.

Ekran_Kartı_Sıralaması
notebookcheck.net ekran kartı sıralaması

Fiyat performans açısından sahip olduğu ekran kartı son derece başarılı,tekno marketler de çok daha düşük ekran kartına sahip modeller çok yüksek fiyatlardan satılıyor.Örneğin Asus N750jk modelinin ekran kartı benchmark listesinde 62.sırada,ve bu cihaz 5.600 tl gibi bir fiyattan satılıyor.Tabi asus,lenovo,toshiba,dell gibi markaların piyasada tutunmus ve yaygın olmaları sebebiyle satın alınırken bir kaç adım önde olmalarını sağlıyor.Sonuç olarak böyle bir ekran kartıyla 3D çizim-tasarım,modelleme,oyun oynama gibi işlemleri çok rahat yapabilirsiniz.Yeni bir bilgisayar satın almadan önce mutlaka bu listeleri kontrol ederek gidin.

Monster Tulpar T5 V1.4 satın alırken sadece sabit diskini 480GB Mushkin Chronos SSD ile değiştirttim,eski laptopumdan kalan hard diski de 2.ci dahili disk olarak takıp kullandım.Böylelikle elimde fazladan hdd kalmamış oldu,ve harici kullanımdan da kurtulmuş oldum.
Mushkin Chronos nedir diye sorarsanız ? Apple ' ın bilgisayarlarında kullandığı markaymış,ve monster notebook bunun Türkiye' deki distribütörüymüş.Fiyatı oldukça uygun. SSD ' lerden mekanik hdd lere göre kıyaslanamaz derece de verim alırısınız.Oyun oynamaya çok katkısı olmaz,fakat özellikle çizim modelleme işleriyle uğraşanlar,big datalar,veritabanlarıyla uğraşanlar için SSD harika bir tercihtir.

Cihazın kasası sert plastikten imal edilmiş.Alüminyum olması yerine Plastik olması dezavantaj olarak görülebilir.Klavye takımı ise ne çok yumuşak ne de cok sert yazı yazarken tuşların içe batma gibi bir sorunu yok,touchpad yüzeyi sert ve kullanıslı.üst panel de 6 adet dokunmatik tuş var.Cihazın 4 adet ram soketi var, ikisi kasanın kasanın alt kapağın altında,diğer ikiside klavyenin alt kısmında, 2 adet ekstra ram takmak isterseniz klavyeyi kaldırmanız gerekmekte.

monster_tulpar_v1.4_inceleme

monster_tulpar_v1.4_inceleme
Ayarlanabilir aydınlatmalı klavyesi oldukça güzel.
Mavi renk olması da görsel olarak güzel bir görünüm katıyor.
Ses sistemi de 2+1 entegre subwoofer ile güçlü bir ses düzenine sahip.  
 Böyle bir cihazın dahili olarak Dvd-Rom yerine , Blu-Ray sürücüye sahip olması daha iyi olurdu.
Monster_tulparKullandığım süre boyunca ısınma sorunuyla pek karşılaşmadığımı söyleyebilirim,zira havalandırma sistemi oldukça iyi,bunu cihazın ızgaralarının yüksekliğinden de farkedebilirsiniz.Ayrıca altında sabitleyicilerin yerden yükseliği sayesinde zeminle temasını engellemesi,cihazın cabuk ısınmasını engelliyor. 

Bilgisayarla birlikte targus omuz çantası geliyor,fakat bu çanta çok kalite bir çanta değil,zira bilgisayar çok hafif bir bilgisayar değil,üstüne bir de sarj aletini çantaya koyduğunuz zaman ciddi bir yük oluşuyor.İşte çanta askısının birleştiği yerlerin plastik olması ciddi bir handikap.Bu nedenle bilgisayar çantası alırken askısının ve birleştiği yerin demir olmasına dikkat edin.Kutu içinden driver cd si,kullanma kılavuzu,garanti belgeleri, m sata dönüştürücü çıkıyor.


monster_tulpar_v1.4_incelememonster_tulpar_v1.4_inceleme
Monster  Tulpar ' ın en büyük dezavantajı büyük sarj aleti diye belirtmiştim,resimde ölçüleri belirttim.Ciddi anlamda bilgisayarın mobilliğini zora sokuyor.Benim için en büyük eksisi budur.
Diğer açıdan bakacak olursak da ; bu denli güçlü bir donanıma sahip cihazın,daha fazla elektriğe ihtiyacını düşünebiliriz , bu bakımdan normal karşılayabiliriz.
monster_sarj_cihazı

Son olarak ; yazıya şubat ayında başlamıştım ama bitirmesi ağustos ayını buldu,hem biraz vakitsizlikten,hem de biraz daha cihazın durumunu kavramak adına bekledim.
Elektronik biraz şans işidir , bana gelen cihaz sorunsuzken,size gelen üründe hata çıkabilir bu her marka için geçerlidir,bu nedenle burayı sadece bilgi ve fikir paylaşımı olarak görmenizde fayda var.Elektronik ürünlerde bildiğiniz gibi bütçe arttıkça kalitede artar,tulpar fiyat performans ürünü olmasıyla tercih sebebim oldu.İhtiyacınız doğrultusunda bütçenize göre bilgisayar seçmeniz de sizin için doğru tercih olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

//Luckyorange//